مجله مدیا

فرصتی عالی برای کسب اطلاعات مفید و جامع- تجربه‌ای متفاوت در مجله‌ی مدیا

مجله مدیا

فرصتی عالی برای کسب اطلاعات مفید و جامع- تجربه‌ای متفاوت در مجله‌ی مدیا

در صفحه مجله‌ی ما می‌توانید به روزترین محتواهای سرگرم کننده را بخوانید و اطلاعات خود را در هر زمینه‌ای افزایش دهید. وبلاگ تخصصی ما با هدف ارائه بهترین مطالب و راهنمایی‌های کاربردی و مفید برای شما عزیزان ایجاد شده است. جهت مشاهده مطالب بیشتر وارد لینک صفحه شوید.

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چاپ افست چیست؟

چاپ آفسِت (به انگلیسی: Offset printing) نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی‌گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌است.

در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد. زینک را به دور نخستین استوانه می‌پیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد.

چاپ افست

کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت کار ماشین‌های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد. از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست درجهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است.

 

همچنبن بخوانید:

راهنمای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی

 

  • مدرسه دانا