مجله مدیا

فرصتی عالی برای کسب اطلاعات مفید و جامع- تجربه‌ای متفاوت در مجله‌ی مدیا

مجله مدیا

فرصتی عالی برای کسب اطلاعات مفید و جامع- تجربه‌ای متفاوت در مجله‌ی مدیا

در صفحه مجله‌ی ما می‌توانید به روزترین محتواهای سرگرم کننده را بخوانید و اطلاعات خود را در هر زمینه‌ای افزایش دهید. وبلاگ تخصصی ما با هدف ارائه بهترین مطالب و راهنمایی‌های کاربردی و مفید برای شما عزیزان ایجاد شده است. جهت مشاهده مطالب بیشتر وارد لینک صفحه شوید.

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نحوه خرید اتریوم و بهترین نرخ‌‌های صرافی

اتریوم که در سال 2015 راه اندازی شد، رشد بسیار خوبی داشته و توانسته از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرد. این مقاله می‌تواند راهنمای شما برای خرید اتریوم و بهترین صرافی‌های آن باشد. در اینجا 3 روش ساده برای خرید اتریوم معرفی شده‌اند. همچنین به سوالاتی درمورد تفاوت اتر و اتریوم، ذخیره اتر و رتبه بندی صرافی‌ها پاسخ داده شده است.

اتریوم (Ethereum) یا اتر در اواسط 2015 راه‌‌اندازی شد و توانست به سرعت در بازار به رشد خوبی دست پیدا کند و از سایر ارزهای رمز‌‌گذاری شده به جز بیت کوین پیشی بگیرد. اوایل 2017، قیمت یک اتر کمتر از 10 دلار بود و الان به بیش از 40 برابر آن مقدار رسیده است. این نرخ رشد عالی، بسیاری از سرمایه‌‌گذاران را به سوی خود جلب کرده است.

نحوه خرید اتریوم

آسان‌‌ترین راه برای خرید اتریوم، استفاده از صرافی‌‌ اتریوم و رمز ارزهای دیگر است. با رشد و جهانی شدن این ارزها، تعداد سازمان‌‌هایی که قصد معامله آن‌‌ها را دارند نیز کم نیست. با زیاد بودن سایت‌‌های صرافی، هدف ما انتخاب صرافی مناسب شماست و این آموزش در روشن‌‌سازی تفاوت سایت‌‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد.

بهترین صرافی‌‌‌‌های اتریوم

صرافی اتریوم

همه این سایت‌‌ها کار یکسانی را انجام می‌‌دهند، اما نحوه پیاده‌‌سازی آن‌‌ها متفاوت است. برای فهم بهتر، ما آن‌‌ها را به سه گروه تقسیم کرده‌‌ایم:

گروه A: این گروه از صرافی‌‌ها به کاربران اجازه معامله ارزهای فیات (دلار،یورو، پوند و غیره) با ارزهای رمزنگاری‌‌شده را می‌‌دهند. نحوه عملکرد این سایت‌ها مثل فارکس (Forex) حالت سنتی و بورسی دارد و به کاربران اجازه انجام معاملات با گزینه‌های معاملاتی Limit، Market و حتی معاملات حاشیه‌‌ای را نیز می‌‌دهند.

معمولا این سایت‌‌ها روش‌‌های محدودی برای سپرده‌‌گذاری و یا دریافت ارزهای فیات دارند و معمولا از اتصالات بانکی استفاده می‌‌کنند. استفاده از این سایت‌‌های می‌‌تواند برای کاربران تازه‌‌کار سخت باشد اما آن‌‌ها کم‌‌ترین کارمزدها را دریافت می‌‌کنند.

چند نمونه سایت از این گروه عبارت‌ از: جمینی (Gemini)، کراکن (Kraken)، جی‌‌داکس (GDAX) و CEX.IO هستند که گزینه آخر می‌‌تواند عضو گروه B نیز بشود.

گروه B: این گروه بیشتر شبیه "خرده فروشی‌‌های آنلاین ارز رمزنگاری‌‌شده" هستند. آن‌‌ها به جای آنکه به کاربران اجازه معامله بدهند، مستقیما روی خرید و فروش‌‌های کاربران خود عملیات و نظارت می‌‌کنند و این روش برای کاربران جدید می‌‌تواند آسان‌‌تر از گروه قبل باشد. این سایت‌‌ها معمولا اجازه استفاده از کارت‌‌های اعتباری را علاوه بر اتصالات بانکی، به کاربران می‌‌دهند. اما کارمزد دریافتی آن‌‌ها بیشتر از گروه قبل است.

چند نمونه از این گروه: کوین‌‌بیس (Coinbase)، CEX.IO و کوین‌‌ماما (Coinmama) است.

گروه C: عملکرد این گروه تقریبا همانند گروه A است اما آن‌‌ها فقط اجازه معامله رمز ارز را می‌‌دهند و امکان معامله آن با ارز فیات در آن وجود ندارد. چند نمونه از سایت‌‌های این گروه عبارت از: بیت‌‌رکس (Bittrex)، پولونیکس (Poloniex) است.

3 روش ساده برای خرید اتریوم

استارت‌‌آپ‌‌های زیادی به دنبال کمک به مشتریان برای خرید و فروش ارز رمزنگاری شده بوجود آمده‌‌اند و گزینه‌‌های انتخابی بسیار زیاد شده است. این‌‌جا به توضیح درباره سه روش از مطمئن‌‌ترین و آسان‌‌ترین روش‌‌های خرید اتر صحبت خواهیم کرد.

کوین ‌‌بیس

کوین ‌‌بیس اولین پیشنهاد ما برای مبتدیان خرید اتر است. کوین‌‌ بیس دارای قسمتی است که مبتدیان در آن می‌‌توانند تمرین کنند و بیاموزند.

بعد از شروع کار خود در 2012، کوین‌‌بیس همواره هدف آسان‌‌سازی خرید و فروش بیت کوین را داشت. بر خلاف اکثر صرافی‌‌های رمز ارز، کوین ‌‌بیس مستقیما روی معاملات کاربران نظارت دارد و آن‌‌ها را انجام می‌‌دهد. سایت آن‌‌ها نسبت به رقبا مزیت‌‌های زیر را دارد:

  • مبلغ دریافتی و کارمزد سفارشات از قبل مشخص و ثابت خواهد بود و راه سختی پیش روی کاربران نیست.
  • ثابت نگه داشتن قیمت‌‌ها برای اولین خرید سریع‌‌تر نسبت به سایر صرافی‌‌ها است. کوین‌‌بیس هنگام سفارش، قیمت شما را ثابت نگه می‌‌دارد و شما پس از پرداخت هزینه‌‌تان، مقدار رمز ارز خود را دریافت خواهید کرد.
  • امکان استفاده از کارت‌‌های اعتباری برای پرداخت سریع‌‌تر وجود دارد. هر چند محدودیت‌‌های خرید کمی بیشتر خواهند بود.

بعد از بالا رفتن تقاضا برای اتر، کوین ‌‌بیس در سال 2016 پشتیبانی از اتریوم را به سایت خود اضافه کرد که همه خدمات اضافه سرویس اصلی بیت کوین را برای اتریوم نیز ارائه می‌‌دهد.

خرید اتریوم

ما پیشنهاد می‌‌کنیم ارزهای رمزنگاری ‌‌شده خود را در یک کیف‌‌پول امن نگه‌‌دارید. کوین بیس یکی از امن‌‌ترین کیف پول‌ها را ارائه می‌‌دهد و از آن می‌‌توانید برای نگه‌‌داری، ارسال و دریافت اتریوم استفاده کنید.

علاوه بر استفاده آسان، کوین ‌‌بیس یکی از مطمئن‌‌ترین صرافی‌‌های ارز رمزنگاری ‌‌شده است. مقر آن‌‌ها در سانفرانسیسکو است و سرمایه‌‌گذاری‌‌های زیاد و بزرگی (حدود 1.6 میلیارد دلار) روی آن شده است.

به عنوان یک صرافی دیجیتال آمریکایی، آن‌‌ها تابع همه قوانین مربوطه نیز هستند. کوین ‌‌بیس به بیش از 11 میلیون کاربر در 32 کشور مختلف خدماتی بیش از 20 میلیارد دلار رسانده ‌‌است.

جمینی

تایلر و کامرون وینکلواس (Winklevoss) جمینی را در سال 2015 تاسیس کردند. این سازمان در نیویورک قرار دارد و تحت قوانین مالی نیویورک نیز قرار می‌‌گیرد. آن‌‌ها با اینکه مدت کوتاهی در صحنه رقابت بوده‌‌اند، بسیار خوب عمل کرده و بالا آمده‌‌اند. برخلاف کوین‌‌بیس، جمینی شبیه صرافی‌‌های سنتی رمز ارز عمل می‌‌کند و کاربران می‌‌توانند بدون واسطه با یکدیگر معامله کنند.

کاربران جمینی می‌‌توانند بیت کوین، اتریوم و دلار معامله کنند. متاسفانه سپرده‌‌گذاری و برداشت پول فقط از طریق اتصالات بانکی امکان‌‌پذیر است اما سایت به شما اجازه معامله با سپرده‌‌های کاملا پردازش نشده را خواهد داد. کارمزد دریافتی جمینی مانند سایر صرافی‌‌های گروه A بسیار کم است. به نظر ما جمینی برای مبتدیان کمی از کوین‌‌بیس پیچیده‌‌تر است.

CEX.IO

صرافی CEX.IO که در لندن قرار دارد، نماد یک روش مطمئن برای خرید ارز رمزنگاری‌‌ شده است.

این شرکت در سال 2013 تاسیس شد و هم نقش یک صرافی بیت کوین و هم یک خدمات‌‌دهنده استخراج ابری را ایفا می‌‌کرد. در سال 2016، این شرکت اتریوم را به لیست خود اضافه کرد اما از سرویس استخراج خود کناره‌‌گیری کرد. آن‌‌ها همچنین دش (Dash) و زی‌‌کش (ZCash) را نیز تحت پشتیبانی خود درآوردند.

صرافی CEX.IO یک صرافی کامل با روش‌‌های خرید و فروش ساده و مطمئن است. سایت از کارت‌‌های اعتباری برای عملیات مالی پشتیبانی می‌‌کند و محدودیت کارت‌‌اعتباری آن‌‌ها نیز از کوین‌‌بیس کم‌‌تر است.

خرید و فروش اتریوم

تنها بدی آن نسبت به کوین‌‌بیس کارمزد‌‌های بیشتر آن هست. اما با این وجود همچنیان CEX.IO گزینه خوبی برای خریدهای بزرگ‌‌ با کارت اعتباری است که در کوین‌‌بیس پشتیبانی نمی‌‌شود.

سایر صرافی‌‌ها

سه نمونه‌‌ای که تا به اینجا معرفی کردیم نیاز معمولی کاربران را برای خرید اتریوم رفع می‌‌کند که خلاصه آن را مرور می‌‌کنیم:

  • کوین ‌‌بیس: آسان‌‌ترین و مطمئن‌‌ترین صرافی موجود تا به امروز
  • جمینی: کارمزدهای کم، تا حدی ساده برای مبتدیان
  • صرافی IO : امکان خریدهای بزرگ با کارت‌‌اعتباری

حالا به برخی دیگر از صرافی‌‌ها نگاه خواهیم انداخت:

بیت‌رکس (Bittrex)

همان‌‌طور که قبل‌‌تر گفتیم، بیت‌رکس فقط معامله یک رمز ارز با رمز ارز دیگر را انجام می‌‌دهد و امکان استفاده از ارز فیات وجود ندارد. اگر این اولین خرید ارز رمزنگاری‌‌ شده شماست، بیت‌رکس به درد شما نمی‌‌خورد.

با این وجود، بیت‌رکس در بین معامله‌‌کنندگان حرفه‌‌ای گزینه خوبی به شمار می‌‌رود. این سایت شامل بیش از 250 جفت معاملاتی است. اگر شما بیت کوین دارید، با استفاده از بیت‌رکس می‌‌توانید بیت کوین خود را تبدیل به اتریوم یا سایر ارزهای کمتر شناخته شده بکنید.

بیت‌رکس در سال 2014 در آمریکا تاسیس شد. آن‌‌ها خدمات خوبی با کارمزد بسیار کمی ارائه می‌‌دهند.

کوین‌‌ماما

کوین‌‌ماما گزینه دیگری برای خریدن مقادیر زیاد با کارت اعتباری است. این سایت به شما اجازه خرید بیت کوین و اتریوم را می‌‌دهد. بر خلاف کوین‌‌بیس و CEX.IO، کوین‌‌ماما خدمات کیف‌‌پولی ارائه نمی‌‌دهد و شما باید از یک کیف‌‌پول جدا برای نگه‌‌داری پول خود استفاده کنید و همین موضوع این سایت را کمی برای مبتدیان پیچیده می‌‌کند.

همانند CEX.IO، شما می‌‌توانید از کارت اعتباری با محدودیت کمی استفاده‌‌کنید. کارمزدهای کوین‌‌ماما البته کمی زیاد است. شما در اینجا می‌‌توانید نرخ کارمزدها را مقایسه کنید.

جی‌‌داکس

جی‌‌داکس تحت مالکیت شرکت یکسانی با کوین‌‌بیس است. کوین‌‌بیس مبتدی محورتر و جی‌‌داکس برای کاربران حرفه‌‌ای‌‌تر است. این سایت به کاربران اجازه نگه‌‌داری و معامله بیت کوین با دلار/یورو/پوند، اتریوم با دلار/یورو/پوند و ال‌‌تی‌‌سی (LTC) با یورو/دلار/پوند را می‌‌دهد.

شما می‌‌توانید مخارج حساب خود را از طریق اتصالات بانکی و یا حساب کوین‌‌بیس خود تامین کنید.

کراکن

کراکن یکی دیگر از صرافی‌‌هایی است که اجازه معامله ارزهای فیات با رمز ارزها را می‌‌دهد. مثل کوین‌‌بیس و جمینی، آن‌‌ها اجازه اضافه کردن ارز فیات را از طریق اتصالات بانکی می‌‌دهند. آن‌‌ها همچنین آلتکوین (Altcoin) بیشتری نسبت به رقبا ارائه می‌‌دهند.

کراکن در ارائه دادن ارزهای رمزنگاری‌‌شده تنوع بیترکس را ندارد و فقط لیست زیر را ارائه می‌‌دهد:

اتریوم، بیت کوین، لایت‌‌کوین، ریپل، مونرو، زی‌‌کش، دش، اتریوم کلاسیک، جنوسیس، ایکونومی، ملون، ای‌‌او‌‌اس (EOS)، آوگار، تتر، داج‌‌کوین، استلار، بیت کوین‌‌کش

از زمان تاسیس شرکت در 2011، آن‌‌ها توانسته‌‌اند در دنیای رمز ارز محبوبیت خوبی کسب کنند. البته گله‌‌هایی از پشتیبانی آهسته و رابط کاربری بهم ریخته آن‌‌ نیز شنیده می‌‌شود.

خرید اتریوم با کارت اعتباری

بسیاری از مبتدیان بازار ارز رمزگذاری‌‌ شده ترجیح می‌‌دهند از کارت اعتباری برای اولین خرید خود استفاده کنند و متاسفانه صرافی‌‌های محدودی کارت‌‌های اعتباری را قبول می‌‌کنند و آن‌‌هایی که می‌‌کنند هم اکثرا دارای کارمزدهای بالا و سایر خرج‌‌ها می‌‌باشند.

اما باز هم چند صرافی خوب در این زمینه وجود دارد که می‌‌توانید در جدول زیر آن‌‌ها را باهم مقایسه کنید.

راهنمای خرید اتریوم

تفاوت بین اتریوم و اتر چیست؟

اتر یکی از ارزهای شبکه اتریوم است. با اینکه آن‌‌ها فرق اندکی با هم دارند، معمولا از این اسم برای اشاره به هر دو مورد استفاده می‌‌شود و ما هم برای گیج نشدن کاربران همین‌‌ کار را می‌‌کنیم.

آیا باید حتما یک اتر کامل خرید؟

نه. یک اتر به اعداد اعشاری تا 18 رقم تقسیم‌‌پذیر است. بیشتر صرافی‌‌ها به شما اجازه خرید .000000000000000001 اتر را نمی‌‌دهند اما مشکلی با سپرده‌‌گذاری تا کوچکی 10 دلار ندارند.

صرافی‌‌ها چگونه رتبه‌‌بندی می‌‌شوند؟

به هنگام بررسی صرافی‌‌ها، هدف ما حل بیشتر سوالات اصلی معامله‌‌کنندگان درباره ارز رمزگذاری‌‌شده است. ما فاکتورهای زیر را بررسی می‌‌کنیم:

  • آسانی برای مبتدیان
  • پشتیبانی مشتری
  • تمایل عموم
  • کارمزد
  • روش‌‌های سپرده‌‌گذاری و دریافت
  • تعداد رمز ارزها در دسترس

باید بدانید که نمره نهایی ما حاصل از فاکتورهای بالاست. اگر بیت‌رکس نمره بالاتری از جی‌‌داکس گرفته باشد، بدان معنا نیست که حتما برای شما بهتر است. نمره بیت‌رکس به خاطر تنوع ارزهای موجود بالاست اما آن‌‌ها در قسمت تنوع روش‌‌های پرداخت نمره کمتری گرفته‌‌اند چون اجازه استفاده از ارزهای فیات را نمی‌‌دهند. خلاصه که نیاز شما در انتخاب بهترین صرافی موثر است.

بررسی‌‌های ما توسط چندین بازبین انجام شده که با وجود تحقیق فراوان، نمی‌‌توان گفت عناصر سلیقه و نظر در انتخاب‌‌شان بی تاثیر است.

چگونه اتر خود را ذخیره کنیم؟

کلا زیاد توصیه نمی‌‌شود که مقداری ارز دیجیتال را به شکل بلندمدت در یک صرافی نگه‌‌ داشت. دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد:

  1. وقتی یک حساب صرافی یا کیف پول، آنلاین باشد، امکان هک شدن آن زیاد است. برای همین باید همیشه از پسورد امن و تایید هویت دو مرحله‌‌ای استفاده کنید. البته استفاده از پیامک برای تایید هویت توصیه نمی‌‌شود و بهتر است از تایید هویت گوگل یا آئوتی (Authy) استفاده کنید.
  2. اکثر صرافی‌‌های آنلاین توسط کسب و کارها اداره می‌‌شوند و آن‌‌ها به کیف پول شما دسترسی دارند. توصیه می‌‌شود که از کیف پولی استفاده کنید که کنترل کامل را به شما می‌‌دهد.

آیا اقدام به خرید اتریوم کنم یا خیلی دیر شده؟

پاسخ این سوال در نهایت با خودتان است. مثل هر سرمایه‌‌گذاری دیگری باید تحقیقات خود را انجام دهید و مقداری سرمایه‌‌گذاری کنید که تحمل از دست دادنش را داشته باشید. با این وجود اگر اتریوم به پتانسیل اصلی خود برسد، خیلی از قیمت امروزش بالاتر می‌‌رود. بازار ارز رمزنگاری‌‌شده هنوز در مراحل اول توسعه خود است

خرید و فروش اتریوم در بهترین صرافی‌های جهان و ایران

  • مدرسه دانا